Felcsapásként had idézzem a Napi Gazdaság egyik mai cikkének első mondatát. Így szól:
A Dunaújvárosi Főiskola egy 3,2 milliárd forintos beruházás keretében megvásárolt eszközök és a már meglévő kutatás-fejlesztési kapacitás hasznosítására hozta létre az Ecotech Közép-Európai Technológiai és Innovációs Nonprofit Közhasznú Zrt.-t.
Szándékosan kiemeltem a manapság oly divatosan puffogtatott „innováció” szót, amelyre szintén had idézzem a magyar wikipédia idevágó passzusát:
Az innováció egy kreatív ötletből születő folyamatot jelöl, amely a későbbiekben megvalósítja az ötletet.
A két idézetet összevetve elég nevetséges, hogy a frissiben megalapított innovációs zrt logotípiájának megálmodói láthatóan nem nagyon erőltették meg magukat. Amennyiben helyesek az információim (kommentekben nyugodtan javítható), a Dunaújvárosi Főiskola – és feltételezem a vadonatúj Ecotech Zrt. – kommunikációs ügyeit a Kuna Tibor által ügyvezetett Young & Partners nevű kommunikációs ügynökség látja el.
Mondhatom megerőltették magukat! Már elsőre szemet szúrt, hogy valahonnan ismerős a logo, aztán második pillantásra beugrott, hogy az Istockphoto nevű weboldalon 14 kreditért bárki megvásárolhatja, majd a színösszeállítását megváltoztatva tovább is adhatja a szóban forgó emblémát. Ahogy nézem, az ügyes kezű (innovatív:-) megmondóemberek rendesen kitettek magukért. És, hogy ne a levegőbe beszéljek, álljon itt az a két kép, amely nálam ma estére kiverte a biztosítékot. Kiváló iskolapéldája az álkreativitásnak... Éljen az innováció!
Kísérteties a hasonlóság nemde?
Utolsó kommentek