Utolsó kommentek

Bakker-blog®

Minden ami mindenkit hergel, de nem beszél róla. Vagy nem hergel senkit, de beszélne róla. Vagy beszél róla, de minek? Egy blog, ami odamond, fikáz, lehúz, mindezt persze segítő szándékkal.

Honnan vagy?

Így fő meg a levében az innováció

2010.02.11. 23:20 bakkerman

Megosztás

Felcsapásként had idézzem a Napi Gazdaság egyik mai cikkének első mondatát. Így szól:

A Dunaújvárosi Főiskola egy 3,2 milliárd forintos beruházás keretében megvásárolt eszközök és a már meglévő kutatás-fejlesztési kapacitás hasznosítására hozta létre az Ecotech Közép-Európai Technológiai és Innovációs Nonprofit Közhasznú Zrt.-t.

Szándékosan kiemeltem a manapság oly divatosan puffogtatott „innováció” szót, amelyre szintén had idézzem a magyar wikipédia idevágó passzusát:

Az innováció egy kreatív ötletből születő folyamatot jelöl, amely a későbbiekben megvalósítja az ötletet.

A két idézetet összevetve elég nevetséges, hogy a frissiben megalapított innovációs zrt logotípiájának megálmodói láthatóan nem nagyon erőltették meg magukat. Amennyiben helyesek az információim (kommentekben nyugodtan javítható), a Dunaújvárosi Főiskola – és feltételezem a vadonatúj Ecotech Zrt. – kommunikációs ügyeit a Kuna Tibor által ügyvezetett Young & Partners nevű kommunikációs ügynökség látja el.

Mondhatom megerőltették magukat! Már elsőre szemet szúrt, hogy valahonnan ismerős a logo, aztán második pillantásra beugrott, hogy az Istockphoto nevű weboldalon 14 kreditért bárki megvásárolhatja, majd a színösszeállítását megváltoztatva tovább is adhatja a szóban forgó emblémát. Ahogy nézem, az ügyes kezű (innovatív:-) megmondóemberek rendesen kitettek magukért. És, hogy ne a levegőbe beszéljek, álljon itt az a két kép, amely nálam ma estére kiverte a biztosítékot. Kiváló iskolapéldája az álkreativitásnak... Éljen az innováció!

 

 

Kísérteties a hasonlóság nemde?

 

kísérteties, nem?

Megosztás

9 komment

Címkék: innováció and young tibor főiskola zrt partners dunaújvárosi ecotech kuna

A bejegyzés trackback címe:

https://bakkerblog.blog.hu/api/trackback/id/tr581750930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TitánBizmut 2010.02.12. 09:39:53

Kedves bakkerman!

Tudja amikor elolvastam jegyzetét, azt jutott eszembe, hogy felesleges bármit is írni, mert Önre jellemző lehet az alábbi mondás: "Véleményemet kialakítottam, kérem tényekkel ne zavarjanak össze".
Isten őrizzen, hogy összezavarjam, de ha lehet pár dolgot engedjen meg. Persze, ha elolvastam volna a Napi Gazdáság, vagy a többi a témáról szóló cikket, akkor biztosan érteni, hogy az innováció nem egy logóra vonatkozik, hanem a Zrt. tevékenységére. Biztos érti, a Pannonhalmi likőrök, vagy az Agárdi Pálinka logójának se kell alkoholt tartalmazni, és kérem ne próbálja meg, hogy ráül egy lerajzolt Honda logóra, és úgy tesz, mintha pedálokat nyomkodna, mert ettől a Honda lerajzolt logója nem fog elindulni, csak Önre fognak furcsán nézni. Folytathatnám, hogy a coca-cola logóját hiába önti a szájába, nem fogja csillapítani a szomjúságát.
Másrészt, amikor pr stratégiát tanítok, mondjuk a BKF-en, akkor mindig mondom a gyakorló kommunikciós szakembereknek, hogy könnyű megismerni az "igazi" szakértőt, mert azok mindig a vizualitáson rúgoznak. Hiszen ez egyszerű, és nagyon szubjektív. Önnek nem tetszik, valakinek igen. Ön szerint nem egyedi, mások szerint semmi sem az. Hiszen vonalakat húzunk egymás mellé. Képzelje el, - ezt már a politikai kommunikációs kurzusaim tapasztalatai mondatják - egyszer egy amerikai pr cég csinált politikai logók, vizuális szimbólumok komparatív kutatását. S az jött ki, hogy mindegyik vizuális megjelenésnek megtalálták az eredetiét, vagy legalábbis nagyon hasonlót. S ha tényleg van egy kis ideje, nézzen szét. Logók elemeikben nagyon tudnak egymásra hasonlítani. Ilyen ez!. Talán mint a zeneszerzés. Az új dal nem pont olyan, mint a korábbi, de látja, hallja, ezt a négy hangot már valaki rakta egymás után.
S még egy tény. De, térjünk vissza az alapokhoz, ezzel sem akarom összezavarni a véleményét.
Az a kedves grafikus hölgy, aki megalkotta ezt a logót, ezen kívül másik 15-öt is megalkotott, ugyanerre a témára. Csak ezt választották ki, akiknek ki kellett.
Ha nem bánja, akkor felajánlom Önnek ismeretlenül is, hogy minden, következő logónkat véleményezze, biztos sokat fogunk belőle tanulni.
Még nem készítettük el a tegnapi sajtótájékoztató lekövetését, de legalább 25 megjelenésnél már jár az ügy. Csak a print napilapok közül a Magyar Nemzet, a Napi Gazdaság, a Világgazdaság, a Magyar Hírlap foglalkozik a témával. Mindegyik pozitív megközelítésből. Igaz, nem a logóval. De talán egy ilyen ügynél, nem is a logó a lényeg.
Persze ettől még Önnek ez lehet fontos.
Mindesetre köszönöm, hogy felhívta a figyelmünket erre az oldalra.
Sok sikert! Jó munkát!
Kuna Tibor

bakkerman 2010.02.12. 10:57:49

@TitánBizmut: Kedves Tibor!

Mindenek előtt köszönöm hozzászólását, igazán nagy megtiszteltetés, hogy az aktuális posztra a téma illetékese reagál.
Engedje meg, hogy néhány szóban én is reagáljak észrevételeire.
Lovagolhat nyugodtan a különböző világcégek logóin, hasonlíthatja persze hozzájuk az Ecotech Zrt emblémáját is. Egyértelmű, hogy nem ülhetek fel egy Honda logóra, sőt a Fidesz narancsot is nehéz lenne elrágcsálnom. Ezeknek, illetve a hozzászólásában említett egyéb logóknak azonban megvan az a jellegzetes tulajdonságuk, hogy egyértelműen megkülönböztetik az adott márkát a többitől. Talán elgondolkodott már Ön is azon, hogy az Istockphoto szolgáltatásait és képanyagát a világon hány százezer/millió felhasználó használja. Ebből kifolyólag, valószínűnek tartom, hogy amit Önök "megálmodtak" az Ecotech Zrt. emblémájának, az valószínűleg sok egyéb helyen is felbukkant már esetleg fel fog bukkanni a jövőben.
Fontosnak tartom megjegyezni azt is, hogy abban igaza van, hogy az innováció nem feltétlenül a logóra vonatkozik, azonban azt Ön is beláthatja, hogy talán jobban illene egy ilyen jellegű céghez egy olyan megkülönböztető jelkép, amely tényleg egyedi, kreatív mitöbb talán egy kicsit innovatív. Természetesen egyáltalán nem állt szándékomban megbántani a grafikus hölgyet, a munkáját meg pláne. Mindazonáltal a helyében elgondolkodnék azon, hogy akit Ön grafikusként/kreatívként fizet, az valóban megdolgozik e a pénzéért, vagy 10 perc alatt átrajzol egy stock oldalról vásárolt grafikát. Valljuk be őszintén: ez talán nem túl etikus, nemde?

minidesign 2010.02.12. 11:33:00

Egy rövid megjegyzés: aki jártas a grafikus (design) szakmában, az tudja, hogy soha nem fogadják el azt a logót elsőre, amit a grafikus megalkotott. Sajnos a kezdeti tervek sok átalakításon esnek át, amelyeknek ilyen végeredménye születik, mint ez a logó. Valószínűleg születtek ennél kreatívabb, innovatívabb tervek is, az más kérdés, hogy nem azok kerültek elfogadásra, hiszen bizonyára nem a grafikus áll a cég élén, nem az ő tiszte kiválasztani a logót :))

Sepstu 2010.02.15. 07:07:01

@bakkerman: Szerbusz Öregem,

Az oldal jobb felső sarkában kérlek olvassad el az oldalad bemutató szövegét: "Minden ami mindenkit hergel, de nem beszél róla. Vagy nem hergel senkit, de beszélne róla."

A logótervezéshez Mo-n kevesen értenek. A Fiatal és Társai hangzatos nevű cég még csak nem is ezzel foglalkozó, öreganyám egeret látott kezeslábasa.
Neked, az Mo-ban élő emberekkel együtt inkább azzal kéne foglalkoznod, hogy azt a 3,2 MFt-s pályázatot a Videoton Zrt egyik leányvállalata az Euro One Zrt nyerte meg. Na Öregem, ezám a szép egyik zsebből-amásikba. Isten áldja Amerikát.

bakkerman 2010.02.15. 07:19:28

@Sepstu: Kedves Sepstu!
Lehet, hogy a hétfő reggeli bágyadtság teszi, de nem pontosan értem kommented lényegét. Minden esetre köszönöm :-)
A bemutató szöveggel szerintem semmi baj, a célnak tökéletesen megfelel. Ez a blog igazából nem szól semmiről, aztán mégis. Igyekszem mindig olyan témákat feldobni, amelyek az átlagnál nagyobb közérdeklődésre tartanak számot pont amiatt mert valamely réteget hátrányosan/negatívan érintik. Éppen ezért hergeli őket, de nem beszélik ki. Ezt hivatott tükrözni a bemutató szöveg is; ha érted mire gondolok.
Öreganyád egeret látott kezeslábasát már valóban nem tudom mihez kötni.
A 3,2 milliárdról szóló információdat pedig annyival pontosítanám, hogy tudtommal a DF nyerte a szóban forgó összeget egy TIOP pályázat kapcsán. Íme a vonatkozó hír: portal.duf.hu/main.php?folderID=1756&articleID=5457&ctag=articlelist&iid=1

Sepstu 2010.02.15. 10:01:16

Persze, hogy nem érted, mert gondolom még 15 körül lehetsz.
És ne fárasszad magad a visszaírással.

bakkerman 2010.02.15. 10:04:02

@Sepstu: Nem fárasztom. És megköszönném, ha te sem fárasztanád magad a továbbiakban.

opotep! · http://opotep.blogspot.com/ 2010.02.18. 21:44:46

Olyan lett ez a logó, mint maga a forrás,az Istockphoto, ahol megszületett. Jellegtelen, divatjamúlt, kommersz. Ennyit az innovációról.

A grafikus csaj meg ne vigyen olyan logót az ügyfélnek amit nem szeretne ha beválasztanának. Ha meg tetszett neki, akkor meg ennyit a grafikusról.

Mellesleg 15 ilyen szintű logóváltozat helyett érdemesebb volna csupán 3, ami komolyan meg van csinálni, és tökélyre van fejlesztve.

FésüMiska 2010.03.12. 12:56:18

Üdv mindenkinek!
Olvasom régóta a cikkeket, valamint a kommenteket is. Nem akartam hozzászólni, de a mai nap amikor felnyitottam az Opelünk motorháztetejét úgy döntöttem hozzászólok. Mi köze a hozzászólásnak az Opelhez? Mi váltotta ki bennem a hozzászólási kényszert, amikor kinyílt a motorháztető? Nem az 1.6-os 100 lovas motor. A válasz egyszerű. Érdemes felnyitni egy 96 után készült benzines Opel motorházát és érdemes a szép nagy feliratot elolvasni. ECOTEC. Igen, ECOTEC, ami az Opel védjegye. A 90-es évek elején kezdtek egy új benzinmotor fejlesztésébe, melyet Ecotecnek kereszteltek a rüsselsheimi mérnökök. Majd serényen be is írtam a böngészőbe az ecotech.hu-t, hogy megnézzem, mielőtt bármit beírok. Érdemes megnézni. Idéznék a honlapról: " ECOTECH ’97 Kft. 1997-ben alakult. Cégünk fõ tevékenységi köre az építőipari fõvállalkozás..." Gondoltam rossz helyen járok, de googlebva beírva sem lett jobb a helyzet. A következőre jutottam.
Ecotec vs. Ecotech téren kicsit Adidos melegítősnek érzem a helyzetet. Ebben az esetben is csak egy karakter választja el a feleket a jogi vitáktól.
ecotech.hu ügyben pedig kicsit elsietettnek tartom a névválasztást. Ez olyan gyorsan csináljunk egy céget eset. Mi legyen a neve? Bármi!
Tudatos cégalapítók előbb körülnéznek, megnézik milyen nevet lehet használni, milyet nem szerencsés használni, ellenőrzik a domain neveket, egyéb márkajelzéseket. Utána látnak hozzá az alapításhoz.
Logó ügy. Tényleg jók a netes sablonok, használom őket én is. De nem egy az egyben. Max ötlet szinten. Érdekes helyzetet teremtene, ha a netes sablon logóját már más cég is használná saját brand építéshez. Vicces helyzet.
süti beállítások módosítása